6 Motivációs technika Vezetők számára

Bármely vezető tudja, hogy egy motivált csapat egy produktív csapat. Bármely vállalkozás sikerét alkalmazottai motivációjától függ. A boldog és elkötelezett munkavállalók általában a termelékenységet és a profitot eredményezik. Sajnálatos módon a motivációs technikák messze nem pontos tudomány. Ami az egyik egyénnek működik, az nem feltétlenül működik a másiknak.

Egy vezetőnek vagy kisvállalkozás tulajdonosnak kritikus szerepet kell játszania abban, hogy kiderítse, mi motiválja a csapatát. Sok esetben az egyes alkalmazottak megismerésére kell összpontosítani. Néhány embert kizárólag a pénz motivál, mások elismerést részesítenek előnyben, mások akkor érzik magukat motiváltnak, amikor értékesnek érzik magukat.

1: Kommunikáció

Azt mondják, hogy a jó kommunikáció a jó kapcsolatok elsődleges tényezője. Egy vezetőnek mindig elérhetőnek és hozzáférhetőnek kell lennie. Más szóval, tartsa nyitva az ajtót. Az alkalmazottakkal való egyéni találkozások időt spórolnak, csökkentik a bizonytalanságot. Ezenkívül lehetővé teszi a vezető számára, hogy mélyebb betekintést nyerjen alkalmazottai motivációjába.

2: Szociális kapcsolatok

Egy vezetőnek időt kell szakítania arra, hogy alkalmazottai együtt tölthessenek időt a munkaidő alatt. Kényeztesse el a csapatot egy megbeszélés után frissítőkkel, vagy menjen túl rajta, és szervezzen számukra egy étkezést. Vagy rendeljen ételt, vagy készítse el maga. Egy brunch vagy szendvics jelzi a csapatnak, hogy értékelik őket. Ez egyben csapatépítő gyakorlat is, mivel lehetőségük lesz arra, hogy a munkán kívül is együtt töltsenek időt.

3: Jutalmazás

Jutalmazási programok évek óta léteznek, és kiváló módszer az alkalmazottak elismerésére, ha elérnek egy célt vagy eredményt. Válasszon olyan jutalmat, amely megfelel az elérésnek. Lehet valami alkalmi, például egy boríték mozijegyekkel. Vagy akár valami nagyobb jutalmat is adhat, például egy szép üveg díjat egy nagyobb teljesítményért. Bárhogyan is, a jutalmat valódi értékelés érzésével kell átadni.

4: Kihívás

Mindenki fejleszteni szeretné magát. Használja ki ezt az emberi tulajdonságot, nyújtson alkalmazottainak kihívásokat és célokat, amelyeket elérhetnek. Ahelyett, hogy az egyéni kihívásokkal néznek szembe, használja ki az alkalmat, hogy a csapat tagjaitól kérje meg őket. Ülnek az asztalon porosodó projektek? Bízza meg egy alkalmazottat a vezetésükkel, és indítsa újra a mozgást. Túl sok a saját tányérodon? Keresse meg a lehetőséget, hogy átadja a munkaterhet a legjobb teljesítményt nyújtó egyik munkatársának.

5: Szabadidő

Kevesen értékelnek jobban egy kis fizetett szabadidőt. Ha egyén vagy csapat kiemelkedő teljesítményt nyújtott egy projektben, engedje meg nekik, hogy vegyenek ki egy délutánt. Vagy menjen túl a kötelességén, és mutassa meg az elismerését egy ebéddel, majd adjon nekik a nap hátralevő részét szabadon.

6: Képzés és Mentorálás

Motiválja az alkalmazottakat további képzéssel, még akkor is, ha ezáltal vonzóbbá válnak más munkáltatók számára. Azok az alkalmazottak, akik olyan vállalatokban dolgoznak, ahol további képzési vagy oktatási lehetőségek állnak rendelkezésre, valószínűbb, hogy motiváltak maradnak, akkor is, ha azonnal nem élnek ezekkel a lehetőségekkel. Ugyanez igaz azokra a szervezetekre is, amelyek időt szakítanak arra, hogy mentorprogramokat szervezzenek.